Últimos temas
Mona de Pasqua tradicional de Catalunya
2 participantes
Pàgina 1 de 1
La recepta de la Mona de Pasqua no és difícil, però tampoc és fàcil d'aconseguir la textura desitjada. Em va costar trobar esta recepta ja que depenen al lloc de Catalunya es fa d'una manera i a d'altres es fa tipus Sara o biscuit amb figuretes i ous de xocolata. La que jo he vist quasi sempre és aquesta, encara que també em regalaven la que portava "pollitos" i ous a sobre. Ahir vaig provar de fer la recepta que vaig trobar a una pàgina de cuina tradicional de Catalunya, on a part d'esta hi ha d'altres molt interessants.
Ingredients:
Nota per a celíacs: properament una mona sense gluten
PER FER EL GUARNIMENT
Preparació:
Etiquetas: mona de pasqua, postres Catalunya
La recepta de la Mona de Pasqua no és difícil, però tampoc és fàcil d'aconseguir la textura desitjada. Em va costar trobar esta recepta ja que depenen al lloc de Catalunya es fa d'una manera i a d'altres es fa tipus Sara o biscuit amb figuretes i ous de xocolata. La que jo he vist quasi sempre és aquesta, encara que també em regalaven la que portava "pollitos" i ous a sobre. Ahir vaig provar de fer la recepta que vaig trobar a una pàgina de cuina tradicional de Catalunya, on a part d'esta hi ha d'altres molt interessants.
No és fàcil d'aconseguir que quede esponjosa, ja que quan ho tens tot mesclat se t'acaba pegant massa a les mans i acabes posant-hi massa farina. És lo que me va passar per Reis fent lo Roscón de Reyes, que va quedar dur com una mala cosa de tanta farina que vaig acabar posant. La Mona no m'ha quedat perfecta estèticament, ja que era la primera vegada que la feia, però de gust està molt bona. També se poden fer petits bollets farcits de xocolata o sols.
Els ingredients millor al tenir-los tots mesclats, separar-los en dos parts per poder fer dues mones, no surtiran molt grans, però tota la masa per una sola Mona queda massa gruixuda. Poden farcir-se del que vulgueu, xocolata, cabell d'àngel, crema, etc. Al gust del consumidor.
Espero que algú s'anime a fer-la ja que sempre és més bonic regalar una Mona cassolana que una de comprada, no?
Ingredients:
- 1/2 kg - Farina
- 100 g. de sucre
- 50 g - Mantega
- 3 - Ous
- 10 gr. - Sal
- 1 - pell de llimona ratllada
- 50 g. - Llevat premsat
- Llet
Nota per a celíacs: properament una mona sense gluten
PER FER EL GUARNIMENT
- Oli
- Ous durs
- Ou batut
- Sucre
Preparació:
- Amasseu la farina amb el sucre, els ous, la sal, el llevat, la mantega i la ratlladura de llimona.
- Aneu afegint-hi llet de mica en mica, fins formar una massa homogènia i que es desenganxi de les mans.
- Deixeu-la reposar 30 minuts.
- Formeu un pa rodó i en el mig feu-hi un forat, i aneu-lo engrandint fins a formar una corona.
- Pinteu-lo amb oli i repartiu-hi per sobre, clavant-los, els ous durs amb clova.
- Pinteu-ho amb ou batut i empolvoreu-hi sucre per sobre.
- Deixeu-ho fermentar uns 20 minuts i poseu-ho al forn a 170º uns 45 minuts.
Etiquetas: mona de pasqua, postres Catalunya
arcoiris- Nombre de missatges : 2378
Re: Mona de Pasqua tradicional de Catalunya
Una cosa mes que compartim catalns i valencians.
Una de les tradicions d’avui, dia de Pasqua, per aquestes terres valencianes, és la mona. A Cocentaina començava el dia de Pasqua amb tota la xicalla cantant:
Aranyeta, aranyeta
ix del forat,
que el Nostre Senyor
ha ressuscitat.
Una de les tradicions d’avui, dia de Pasqua, per aquestes terres valencianes, és la mona. A Cocentaina començava el dia de Pasqua amb tota la xicalla cantant:
Aranyeta, aranyeta
ix del forat,
que el Nostre Senyor
ha ressuscitat.
La cançó s'acompanya d'uns gestos: tothom i fica el dit índex de la mà dreta en un punt i al finalitzar la cançó els dits s'enlairen -simbolitzant la resurrecció-.
Després, la gent gran –avis, tios, pares i padrins- regalaven als xiquets la mona de Pasqua. Una tradició que encara, sortosament, no s’ha perdut. La tradició marca sortir al camp a menjar-se la mona. La mona pot tenir un o més ous. Aquests s’han de trencar colpejant-los al cap d’ algú, repetint:
Després, la gent gran –avis, tios, pares i padrins- regalaven als xiquets la mona de Pasqua. Una tradició que encara, sortosament, no s’ha perdut. La tradició marca sortir al camp a menjar-se la mona. La mona pot tenir un o més ous. Aquests s’han de trencar colpejant-los al cap d’ algú, repetint:
Ací em pica –portant l’ou al muscle esquerre-,
ací en cou –portant l’ou al muscle dret-
i ací el trenque l’ou –trencant-lo al front de la persona que estiga més despistada de tota la colla.
És una fórmula que s’acompanya sempre per a trencar l’ou i, suposadament, dona sort. Es celebra també el Primer Dilluns de Pasqua i el Segon Dilluns de Pasqua –la propera setmana, que ara ja ha desaparegut al no estar al calendari laboral-.
Al camp, grans i menuts jugaven i juguen amb jocs tradicionals, acompanyats de les seues respectives cançons i tirallongues. Una festa tradicional plena de poesia infantil i folklore.
Al camp, grans i menuts jugaven i juguen amb jocs tradicionals, acompanyats de les seues respectives cançons i tirallongues. Una festa tradicional plena de poesia infantil i folklore.
Celebrem-ho amb un poema d'Isabel Barriel:
Mona de Pasqua
La mona, ih, ih,
la mona és aquí.
Xocolata cremosa,
la gallina hi reposa.
Molts ous petites
d'aire farcidets...
La mona, ih, ih,
la mona és aquí.
La mona, ih, ih,
la mona és aquí.
Xocolata cremosa,
la gallina hi reposa.
Molts ous petites
d'aire farcidets...
La mona, ih, ih,
la mona és aquí.
Aquesta mona est una mica rara. Pero segur que esta molt bona.
Aquesta est molt semblant a la que em feia la meva mare.
Crec que vaig a marxar al forn a comprar unes quantes mones.
Crec que vaig a marxar al forn a comprar unes quantes mones.
Una altra mona...
Sinuhé- Nombre de missatges : 1687