Últimos temas
Entra en vigor el límit de velocitat variable a la rodalia de Barcelona
Pàgina 1 de 1
Entra en vigor el límit de velocitat variable a la rodalia de Barcelona
Des d'avui pot ser inferior a 80 km/h, segons les condicions de circulació · 'Necessitarem mesures molt més ambicioses per complir els límits de la UE', diu el catedràtic José M. Baldasano en una entrevista amb VilaWeb TV
El Servei Català de Trànsit (SCT) activa, des d'avui, un nou sistema (pdf) perquè la velocitat màxima dels vehicles sigui variable segons les condicions de circulació a les carreteres d'accés a la ciutat de Barcelona, i té el propòsit de reduir la contaminació ambiental. En aquesta entrevista amb VilaWeb TV, el catedràtic de la UPC, José M. Baldasano diu: 'Necessitarem mesures molt més ambicioses per a complir els objectius de la UE.'
Baldasano és partidari de mantenir el límit màxim de velocitat dels cotxes per sota els 80 km/h a les vies d'entrada a la ciutat de Barcelona. Segons ell, reduir la velocitat solament allarga el trajecte tres minuts i, en canvi, redueix les emissions contaminants del 4% a l'11%. 'Tota l'Europa central, inclosa Alemanya, aplica aquesta mesura', afirma. Ara, també diu que la normativa de la UE sobre la contaminació no es pot complir reduint únicament la velocitat, sinó també els cotxes: 'Hauríem de reduir-ne el nombre un 40%. Solament així podríem complir la normativa.'
Sobre la possibilitat de córrer més de nit, quan hi ha menys trànsit, Baldasano creu que és bo que es mantingui el límit de velocitat a 80 km/h, per una qüestió d'educació ciutadana, i perquè, a més velocitat, sempre hi haurà més emissions, encara que hi hagi menys trànsit.
Per sota dels 80 km/h
El límit de velocitat variable es fixarà segons la congestió del trànsit, la seguretat viària, les condicions de contaminació i les inclemències meteorològiques, i es començarà aplicar a l'autopista del Garraf (C-32) i a l'autovia de Castelldefels (C-31). El límit de velocitat de 80 km/h podrà reduir-se a un mínim de 40 km/h. Segons Trànsit, les variacions de velocitat es faran a intervals de deu quilòmetres i s'anunciaran amb senyals intermitents. En cap cas no s'ultrapassarà el límit dels 80 km/h. Aquest sistema s'estendrà a la AP-2/B-23, fins a la Diagonal, després de l'estiu i l'any que ve s'aplicarà als accessos septentrionals de la ciutat.
Cent setanta-cinc senyals lluminosos, un panell de missatgeria variable, tres càmeres, equips de lectura de matrícula, mesuradors de la qualitat de l'aire: aquests són alguns dels equipaments del SCT per a avaluar l'aplicació del control de la velocitat, evitar variacions brusques de limitació i garantir el compliment de la norma.
El Servei Català de Trànsit (SCT) activa, des d'avui, un nou sistema (pdf) perquè la velocitat màxima dels vehicles sigui variable segons les condicions de circulació a les carreteres d'accés a la ciutat de Barcelona, i té el propòsit de reduir la contaminació ambiental. En aquesta entrevista amb VilaWeb TV, el catedràtic de la UPC, José M. Baldasano diu: 'Necessitarem mesures molt més ambicioses per a complir els objectius de la UE.'
Baldasano és partidari de mantenir el límit màxim de velocitat dels cotxes per sota els 80 km/h a les vies d'entrada a la ciutat de Barcelona. Segons ell, reduir la velocitat solament allarga el trajecte tres minuts i, en canvi, redueix les emissions contaminants del 4% a l'11%. 'Tota l'Europa central, inclosa Alemanya, aplica aquesta mesura', afirma. Ara, també diu que la normativa de la UE sobre la contaminació no es pot complir reduint únicament la velocitat, sinó també els cotxes: 'Hauríem de reduir-ne el nombre un 40%. Solament així podríem complir la normativa.'
Sobre la possibilitat de córrer més de nit, quan hi ha menys trànsit, Baldasano creu que és bo que es mantingui el límit de velocitat a 80 km/h, per una qüestió d'educació ciutadana, i perquè, a més velocitat, sempre hi haurà més emissions, encara que hi hagi menys trànsit.
Per sota dels 80 km/h
El límit de velocitat variable es fixarà segons la congestió del trànsit, la seguretat viària, les condicions de contaminació i les inclemències meteorològiques, i es començarà aplicar a l'autopista del Garraf (C-32) i a l'autovia de Castelldefels (C-31). El límit de velocitat de 80 km/h podrà reduir-se a un mínim de 40 km/h. Segons Trànsit, les variacions de velocitat es faran a intervals de deu quilòmetres i s'anunciaran amb senyals intermitents. En cap cas no s'ultrapassarà el límit dels 80 km/h. Aquest sistema s'estendrà a la AP-2/B-23, fins a la Diagonal, després de l'estiu i l'any que ve s'aplicarà als accessos septentrionals de la ciutat.
Cent setanta-cinc senyals lluminosos, un panell de missatgeria variable, tres càmeres, equips de lectura de matrícula, mesuradors de la qualitat de l'aire: aquests són alguns dels equipaments del SCT per a avaluar l'aplicació del control de la velocitat, evitar variacions brusques de limitació i garantir el compliment de la norma.
Invitat- Invitat
Temas similares
» La consulta independentista a Barcelona, una realitat amb la presentació de la plataforma Barcelona Decideix
» Control de velocitat per la cara
» Un home entra a un bar...
» Un transistor que entra en las células como los virus
» Batman a Barcelona
» Control de velocitat per la cara
» Un home entra a un bar...
» Un transistor que entra en las células como los virus
» Batman a Barcelona
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
09/06/23, 02:16 am por VlCTUR
» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR
» ALFABETO EMOCIONAL...
23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR
» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR
» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR
» Música de la Terra
23/09/14, 09:46 am por VlCTUR
» Per a Pantera.
26/05/14, 03:25 am por VlCTUR
» Bona tarde de¨fret ivent
07/05/14, 02:56 am por VlCTUR
» Bon Fret i molta pluja
01/02/14, 02:33 pm por greta