Últimos temas
ACPV POSA EN FUNCIONAMENT EL TELÈFON DE LA LLENGUA
Pàgina 1 de 1
ACPV POSA EN FUNCIONAMENT EL TELÈFON DE LA LLENGUA
ACPV POSA EN FUNCIONAMENT EL TELÈFON DE LA LLENGUA
16.04.2009
ACPV, des de la seua constitució, fa ja més de trenta anys, ha posat a disposició dels seus socis i sòcies, el seu servei jurídic a fi que no quedaren desemparats els atacs a la llengua que contínuament es pateixen.
L’oficina de política lingüística i el seu servei jurídic ha estat doncs una peça clau per aconseguir al llarg d’aquests anys que als tribunals es reconeguera la unitat de la llengua, però també per a que la ciutadania sabera com fer valdre els seus drets en tràmits tan senzills com l’adaptació al valencià del seu nom al registre civil, o com fer una queixa per una denegació de drets lingüístics.
I és per això, que ara Acció Cultural del País Valencià vol fer un pas endavant, oferint aquest servei del Telèfon de la Llengua, mitjançant la seua web www.acpv.cat i el telèfon: 96 315 77 99, ext 231, on s’informarà igualment del cost del servei (si bé l’assessorament per a les les persones associades a ACPV i/o alumnat i professorat del Centre Carles Salvador, que així ho acrediten, sera gratuït).
Les àrees de treball, seran:
1.- Rebre i tramitar les queixes per no haver-se respectat els drets lingüístics. Les queixes es transmetran als organismes competents, instant-los a que es prenguen mesures correctores que eviten una nova discriminació, proposant-los accions positives a eixe respecte i fent un seguiment de l’evolució i/o resolució del conflicte. I quan la gravetat del cas així ho aconselle s’iniciaran els procediments legals, administratius o judicials que hi calguen.
2.- Assessorament i atenció de consultes, informant de quins són els drets lingüístics que ens emparen, i oferint assessorament sobre com exercitar-los.
3.- En els casos de felicitacions, es transmetran sempre que es valore com ajustada a la realitat i legalitat lingüística.
Aquest servei es completarà amb la publicació d’un informe anual que recollirà les denúncies i queixes, així com aquelles infraccions i atacs dels que ens hagem assabentat, i dels seus responsables.
I igualment difondrem la tasca positiva, felicitant públicament les actituds positives envers la llengua, i transmetent a les organitzacions i particulars que garanteixen els drets lingüístics l’agraïment pel seu treball.
Acció Cultural del País Valencià.
16.04.2009
ACPV, des de la seua constitució, fa ja més de trenta anys, ha posat a disposició dels seus socis i sòcies, el seu servei jurídic a fi que no quedaren desemparats els atacs a la llengua que contínuament es pateixen.
L’oficina de política lingüística i el seu servei jurídic ha estat doncs una peça clau per aconseguir al llarg d’aquests anys que als tribunals es reconeguera la unitat de la llengua, però també per a que la ciutadania sabera com fer valdre els seus drets en tràmits tan senzills com l’adaptació al valencià del seu nom al registre civil, o com fer una queixa per una denegació de drets lingüístics.
I és per això, que ara Acció Cultural del País Valencià vol fer un pas endavant, oferint aquest servei del Telèfon de la Llengua, mitjançant la seua web www.acpv.cat i el telèfon: 96 315 77 99, ext 231, on s’informarà igualment del cost del servei (si bé l’assessorament per a les les persones associades a ACPV i/o alumnat i professorat del Centre Carles Salvador, que així ho acrediten, sera gratuït).
Les àrees de treball, seran:
1.- Rebre i tramitar les queixes per no haver-se respectat els drets lingüístics. Les queixes es transmetran als organismes competents, instant-los a que es prenguen mesures correctores que eviten una nova discriminació, proposant-los accions positives a eixe respecte i fent un seguiment de l’evolució i/o resolució del conflicte. I quan la gravetat del cas així ho aconselle s’iniciaran els procediments legals, administratius o judicials que hi calguen.
2.- Assessorament i atenció de consultes, informant de quins són els drets lingüístics que ens emparen, i oferint assessorament sobre com exercitar-los.
3.- En els casos de felicitacions, es transmetran sempre que es valore com ajustada a la realitat i legalitat lingüística.
Aquest servei es completarà amb la publicació d’un informe anual que recollirà les denúncies i queixes, així com aquelles infraccions i atacs dels que ens hagem assabentat, i dels seus responsables.
I igualment difondrem la tasca positiva, felicitant públicament les actituds positives envers la llengua, i transmetent a les organitzacions i particulars que garanteixen els drets lingüístics l’agraïment pel seu treball.
Acció Cultural del País Valencià.
arcoiris- Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009
Temas similares
» ACPV porta recollides 170.000 signatures per TV3 al País Valencià
» Busca el telèfon i contesta.-
» L'ús prolongat del telèfon mòbil va poder causar-li un tumor cerebral.
» Victor, posa't l'avatar aquell tan wapu...........
» Posa't a prova! Trivial del Madrid-Barça
» Busca el telèfon i contesta.-
» L'ús prolongat del telèfon mòbil va poder causar-li un tumor cerebral.
» Victor, posa't l'avatar aquell tan wapu...........
» Posa't a prova! Trivial del Madrid-Barça
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
09/06/23, 02:16 am por VlCTUR
» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR
» ALFABETO EMOCIONAL...
23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR
» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR
» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR
» Música de la Terra
23/09/14, 09:46 am por VlCTUR
» Per a Pantera.
26/05/14, 03:25 am por VlCTUR
» Bona tarde de¨fret ivent
07/05/14, 02:56 am por VlCTUR
» Bon Fret i molta pluja
01/02/14, 02:33 pm por greta