Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Els barrets i els mocadors Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Els barrets i els mocadors Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Els barrets i els mocadors Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Els barrets i els mocadors Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Els barrets i els mocadors Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Els barrets i els mocadors Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Els barrets i els mocadors Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Els barrets i els mocadors Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Els barrets i els mocadors Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta

Els barrets i els mocadors

5 participantes

Els barrets i els mocadors Empty Els barrets i els mocadors

Missatge  Joan 10/05/10, 08:06 pm

[b]No és veritat que quan convé, per necessitat o no, ens posem i s'han posat sempre coses al cap ? Ara hem agut de veure com una adolescent era expulsada d'un institut madrileny perquè duia al cap un mocador islàmic. No fa gaire, un magistrat de l'Audiensia Nasional va privar que s'asseiés en el banc dels acusats una lletrada perquè duia posat el mocador.
No vull entrar en comentar que hi han casos en que sí s'han de prendre decisions, com per exemple la d'aquelles noietes que es van negar a fer gimnàsia perquè Alà no els hi permet, com tampoc dutxar-se, etc......................... però, prohibir portar mocador al cap ? Quines contradiccions !!!

Fins fa poc a les esglésies catòliques, les dones s'havien de cobrir el cap amb vel o mantellina mentre els homes s'habian de treure el barret, però no els capellans, que duien barrret o bonet de quatre puntes i el bisbe que encara porta el solideu. A la catedral de Girona, l'alcalde i els regidors, tenien el privilegi de poder posar-se el barret de copa durant el sermó.

Tot gira al voltant de barrets o artilugis variats sobre el cap, sempre ha estat i crec serà una obsessió humana aneu a saber el perquè. Els frares porten o portavan caputxa, les monges porten o portavan toca, les infermeres, còfies ; els catedràtics i els jutges, birrets plens de mariconades en forma de borles i serrells, els lords anglesos unes ridícules perruques, els guàrdies civils tricornis, els soldats gorra o casc, els cofrades caputxes, els pagesos boines o barretina, les pageses velles porten o portavan un mocador quasi idèntic al de les joves islàmiques, els policies, gorra de plat o els cuiners una xemeneia blanca, etc. etc. etc.

Homes i dones sempre han vestit sobre el cap tota mena d'artilugis identitaris i no ha passat mai res. Alló de " Tants caps, tants barrets " diria que només és una pale-lació a la llibertat. Vaig llegir una vegada que sobre aquest tema també hi havia una dita com : " Cap sense barret, tothom hi té dret ". Aquesta dita pertanyia a una època en que tothom en duia, dels prostíbuls se'n deien cases de barrets de tants com n'hi havia de penjats.
Ara que tot ha variat i per fer la guitza hauriem de dir la dita a l'inrevés : " Cap amb barret, tothom hi té dret " I qui diu barret, i és la meva opinió,
diu mocador.

Nhi Jalem Nhi may Hem Jalat Nhi Jalarem Mhai.[/b]
Joan
Joan

Nombre de missatges : 745

Tornar a dalt Ir abajo

Els barrets i els mocadors Empty Re: Els barrets i els mocadors

Missatge  VlCTUR 11/05/10, 03:28 am

Estic totalment d'acord amb tú, Joan. Com si el coll fos una frontera que separés no se ben bé què, que hagi d'esser més important que altres parts del cos.

O es que no hi ha joves als instituts que no duen barrets ò mocadors, però porten el cinturó dels pantalons a l'alçada dels genolls ??? Per a mí, això sí que s'hauria de vigilar.
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Sinuhé 11/05/10, 08:50 am

Sé que teniu raó, però hi ha alguna cosa que no m'agrada en el fet d'utilitzar el mocador tapant-se el cap. Ho interpreto com una mena de "jo sóc fidel a la meva cultura i no em vull integrar a la vostra".
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Isona77 11/05/10, 03:48 pm

Doncs jo el que no puc aguantar son els burkas. I clar, pense: els hi deixes que es posin la seva mantellina o mocador i desprès es ficaràn el burka i el pitjor es que potser ens el faran posar a les altres. Son molt més fanàtiques les dones dels països fonamentalistes que els mateixos homes, que també deunidó.

Quan a la integració Sinuhé: imagina que vas a viure o exiliat a un païs estranger, es normal que tu miris d'adaptar-te als del païs estrany però mai podràs ser com ells. Tu tens les teves arrels i la teva identitat cultural i voldrás salvaguardar-la com un tresor i es molt posible que alhora de reunir-te ho facis amb gent com tu, per l'enyor que tenen tots els emigrants envers la seva terra d'origen. Altra cosa son els teus fills que ja de petits, si neixen en un altre pais, tot i que tu els expliquis coses de la teva terra, ells coneixeran i estimarán la seva terra d'acollida com pròpia, els seus amics i els seus costums.
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095

Tornar a dalt Ir abajo

Els barrets i els mocadors Empty Fonamentalistes, ho som tots una mica ...

Missatge  VlCTUR 12/05/10, 03:50 am

... menys els esquimals.

... el dia que s'acabi el gel se'ls aniràn en orris els eventuals fonaments.

Ja em coneixeu ... sense llegir gaire i enamorat de l'etimologia, que és la simplicitat de connexió entre el llenguatge i el pensament; considero que tots anhelem fonamentar-nos. Això no vol dir que, desde el nostre punt de vista, formal ò ètic, de societat civil o d'esperit; uns fonamentalismes siguin més perillosos, què d'altres.
Més que res pel camí amb cor que tota societat d'aquelles decideix caminar.

Els catalans ens fonamentem única i exclusivament en la llèngua (avui en dia poca cosa ens queda) ... a aquesta pobre nena deixeble d'un mal deixeble, si un dia vé a Catalunya, tindrà una penyora (í tornem a l'etimologia, penyora és l'aval pel fet d'haver d'anticipar el tribut d'aquella fonamentació) ... més que pagar.

Sort tenim que és un fonamentalisme de bon rotllo, però hi és, i molta gent, ja ho heu vist aquests anys, no ho entén.

Jo... realment... trempo quan un negret em diu Bon Dia es català ... ja sempre serem amics.
No ets capaç, Isona, de resguardar-te de la calor a l'estiu, a l'ombreta d'un burkereeeeeet ??? Els barrets i els mocadors Icon_rr Els barrets i els mocadors Icon_farao

Editat per darrera vegada per Victor el 12/05/10, 04:13 am, editat 2 cops en total (Razón : "aniràn" no porta accént, doncs les agudes acabades en "an", no en porten (a diferència del castellà) 2ª Edició: L'ADJECTIU "POBRE", TÉ FLEXIONS DE GÈNERE : "POBRE"=MASCULÍ, "POBRA"=FEMENÍ. Per )
VlCTUR
VlCTUR

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Invitat 12/05/10, 04:00 am

Wolaaaaaaaaaaas Els barrets i els mocadors Icon_razz
Invitat
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Els barrets i els mocadors Empty Veus la Nefer, com no porta burka !!!

Missatge  VlCTUR 12/05/10, 04:07 am

Els barrets i els mocadors Icon_biggrin
VlCTUR
VlCTUR

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Invitat 12/05/10, 04:10 am

La Nefer, quan es començava a dur biquini, ja feia top lessEls barrets i els mocadors Miem0078
Invitat
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  VlCTUR 12/05/10, 04:42 am

Ara m'assabento (i, aprofito per a dir-te que, no sé on, bas dir akest varvarisme de "m'entero") ...

... que els egipcis rics van inventar el bikini. Els barrets i els mocadors Sleep
VlCTUR
VlCTUR

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Invitat 12/05/10, 04:48 am

Vaaaaaaaaaaal, és m'assabentooooooo Els barrets i els mocadors Icon_redface però tu has posat desde el Els barrets i els mocadors Icon_twisted
Invitat
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  VlCTUR 12/05/10, 06:16 am

... és clar, com que tenien Llet de Burra, es protegien bé. Els barrets i els mocadors Icon_sunny
VlCTUR
VlCTUR

Tornar a dalt Ir abajo

Els barrets i els mocadors Empty Pel Sol millor un barret que un BURKA

Missatge  Isona77 12/05/10, 02:30 pm

Victor: per el sol del Montseny millor un barret de palla que no pas un burka... Els barrets i els mocadors Icon_geek
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  arcoiris 12/05/10, 08:13 pm

Si el mocador fos una lliure eleció , em donaria el mateix.

El problema és tot el que portar mocador representa.

És un gest de descriminacío cap a les dones.

Estar d'acord amb el mocador és per a mi, com estar d'acord amb les seves idees.
I la seva menera de pensar repecte a les dones no m`agrada gens ni mica.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum