Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos

Ir abajo

Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Empty Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos

Missatge  Invitat 14/09/09, 02:53 pm

14/9/2009 EVOLUCIÓ DEL DELICTE CONTRA EL PATRIMONI


  1. • Els assaltants es fan passar per empleats del gas per veure quines vivendes estan buides
  2. • Els manyans afirmen que han vist empremtes no habituals en portes violentades per lladres

Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos F027D212LH11
Un bombí trencat

Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos F027D212LH01

El manyà Alberto Gil, amb un pany amb
la ranura tapada per una protecció
ANTONIO BAQUERO
BARCELONA

No l’han vist. Però sospiten que existeix. Fa un any i mig que veuen les seves empremtes –dues petites marques gairebé imperceptibles als laterals dels escuts de protecció– en desenes de bombins de panys extrets per lladres de pisos. Els manyans alerten que els lladres de vivendes compten amb una eina nova que els permet extreure sense cap esforç bombins dotats d’escuts de seguretat, molt habituals a les finques construïdes en els últims anys.

«Vaig començar a sospitar quan vaig veure panys en què havien extret completament el bombí i l’escut de seguretat. Em va sorprendre la netedat de l’operació i quan vaig estudiar bé la peça vaig detectar dues petites marques als laterals», explica Alberto Gil, manyà del taller Jual, al barri de Sants. Aquest metòdic professional ha intentat establir de quina mena d’eina es tracta. «Estic convençut que les marques són d’una brida que permet agafar amb força l’escut i que després deu anar dotada d’un mecanisme que permet estirar cap enfora amb molta força, de manera que es trenca l’estructura interna del bombí (foto siluetejada)», explica.

Aquest instrument està permetent als lladres de pisos rebentar els panys que disposen d’un escut de seguretat. Aquest revestiment circular està pensat per impedir que el bombí sigui rebentat amb el bec de lloro, una eina molt utilitzada pels lladres per trencar panys.

PISPES MODERNITZATS / «Els lladres de portes que s’han modernitzat estan fent servir instruments nous que els serveixen per treure els panys sencers», confirma Francisco Pina, un veterà manyà del Poble-sec. Aquesta misteriosa eina se suma als tres mètodes més habituals per forçar portes utilitzats a Barcelona: la radiografia, que es fa servir endinsant-la a través de la ranura de la porta; la palanca per trencar el marc i forçar l’entrada, i el bec de lloro, que s’utilitza per trencar els bombins que tenen la superfície sobresortint del ras de la porta.

No obstant, fonts dels Mossos d’Esquadra, que tenen una unitat especialitzada en els robatoris a vivendes, descarten l’existència d’una nova eina. «Estan utilitzant els mateixos instruments des de fa anys. Nosaltres creiem que aquesta eina no existeix, sinó que és un bec de lloro», comenten fonts dels Mossos d’Esquadra, que, encara que no faciliten xifres de robatoris a vivendes, avancen que el 2009 no hi ha hagut un augment de casos.

«No poso en dubte a ningú, però això del bec de lloro no em quadra; aquests escuts de protecció tenen massa amplitud per a una eina com aquesta»,
comenta el manyà Alber-to Gil. Sigui com sigui, els manyans cada vegada estan col·lo-cant més panys tapats amb placa de metall. Són tancaments en què el propietari del pis ha d’obrir dues vegades: primer fa servir la clau per destapar el pany, i després per obrir la porta.

Segons els Mossos, a Barcelona hi ha diversos grups dedicats als robatoris de pisos. Entre ells hi ha lladres espanyols i de l’Est europeu, sobretot romanesos i georgians.

A L’HORA DE DINAR / Un veí de Sants, víctima d’un robatori a casa seva la primera setmana d’aquest mateix mes, explica com els lladres van robar aprofitant que ell i la seva família havien baixat a dinar. «Vam sortir a la una i quan vam tornar, a les dues, ja ens havien robat al pis», explica aquest home, que destaca: «No es van emportar ni les càmeres ni la tele; buscaven diners i joies».


Un veí va explicar als mossos que, en aquell espai de temps, va veure com pul·lulaven per l’escala diversos individus que trucaven a les portes fent-se passar per empleats del gas. Aquesta tàctica és tan habitual que ha fet que les companyies del gas hagin hagut d’incloure avisos als seus rebuts.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Empty Re: Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos

Missatge  VlCTUR 14/09/09, 08:52 pm

Ja m'ho llegiré, però ...
... no hi ha gàire a llegir ...
... la meva Disney Preferida són els 101 Dalmatians Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos 96597
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Empty Re: Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos

Missatge  VlCTUR 14/09/09, 08:53 pm

Sí, Sí, .... és un Gat Dàlmata ...
.... sino, ¿quin caporal hagués fet servir la seva estratègia sugestiva cap al seu sergent?.
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos Empty Re: Alerta davant d’una nova eina per trencar panys de pisos

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum