Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Encara hi ha esclaus - Página 2 Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Encara hi ha esclaus

4 participantes

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Invitat 05/03/09, 02:37 pm

Segur que la majoria dels que s'hi han quedat no pensen como jo, és clar; ja que de tants anys de patir a Catalunya, de perdre el contacte amb el seu lloc d'origen, han perdut la perspectiva i els hi manquen elements de comparació. Si a això afegim que continuament se'ls ven la idea de que vivint a Catalunya viuen al millor dels mons possibles, a la zona d'Espanya més europea, avançada i desenvolupada, és lògic que no pensin així, i en mig de la seves míseres condicions de vida, continuint pensant que ells viuen bé en comparació amb la gent del seu poble, a la qual, molt erròniament, imaginen vivint encara com vivien als anys cinquanta i seixanta.

Però, independentment del que ells pensin, la realitat és la realitat; la realitat de com viuen ells ara i com viuen ara els seus païsans que van decidir no emigrar és fàcil de constatar i comparar.


Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 05/03/09, 06:30 pm, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Sinuhé 05/03/09, 05:39 pm

Doncs mira que és tonta la gent, encara segueix anant a Catalunya amb esperança i il·lusió.

Encara hi ha esclaus - Página 2 Immigraci
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Invitat 05/03/09, 06:30 pm

A veure, Sinuhé, saps perfectamente que no estàs donant a aquesta estadística la interpretació correcta, per dues raons:

Primera. Perquè són estadístiques de residents estrangers; és a dir, no parla de què espanyols d'altres regions continuin emigrant cap a Catalunya.

Segona. És lògic que les zones que tenen més indústria i més comerç tinguin més llocs de treball i, per consegüent, atreguin més treballadors, però aquestes xifres globals, no ponderades, no diuen res, perquè és possible que altres comunitats autònomes, no tan desenvolupades industrial i comercialment com Catalunya, atreguin proporcionalment (em referexio a la proporció o ratio "llocs de treball existents/nombre d'immigrants atrets") més treballadors estrangers dels que atreu Catalunya (val a dir, que altres comunitats autònomes tinguin un nombre menor d'immigrants, però una ratio més elevada en el sentit que acabo de esmentar).
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Sinuhé 05/03/09, 06:51 pm

Amb això vols dir que, per exemple, Andalusia que té més habitants que Catalunya ofereix menys llocs de treball ? I de que viu la gent, allà, per ser tan rics com tu dius que són ? Ara si que no entenc com carai es fan les cases, i totes aquestes coses que dius que tenen, els que no van emigrar cap a Catalunya.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Invitat 05/03/09, 07:32 pm

Lògicament, Sinuhé, Andalusia, en no tenir el desenvolupament industrial i comercial que té Catalunya, ofereix molts mensys llocs de treball.

De què viu la gent? Què no veus cap documental sobre Andalusia? Doncs no viuen de subvencions, ja que aquestes exhaureixen el seus terminis molt ràpidament, sinó del que poden; a banda del turisme, comerç i sector serveis, de treballar al camp, com a petits propietaris o com a jornalers, de treballs a petits tallers de reparació de vehicles, de fer "xapusses" i reparacions domèstiques, de botiguetes familiars petitíssimes, de la venda ambulant irregular, etc., etc., etc..; és a dir, viuen "a salto de mata" i del que poden, però enllà no és tan difícil subsistir com a Catalunya, ja que els preus de tot són molt més baixos. I a banda d'això l'entorn físic i urbà és més relaxat, més humà, i molt menys degradat que el de les ciutats industrials catalanes.

En definitiva, que amb molts menys diners, els andalusos viuen molt millor enllà que a Catalunya.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Sinuhé 05/03/09, 08:56 pm

Mira, et poso dos arxius, un amb l'index de preus per comunitats i l'altra l'index del salari mig per comunitats. Amb una senzilla operació matemàtica veuràs que els preus a Andalusia són un 6,3% més baixos que a Catalunya, i també veuràs que el salari mig és un 24,56% més alt a Catalunya. La comparació et diu a on es pot estaviar més i a on pots viure millor.

Encara hi ha esclaus - Página 2 Indexpreuscopia
Salario medio bruto por trabajador y mes
Andalucía - 1.508,58€
Aragón - 1.746,48€
Asturias - 1.677,72€
Baleares - 1.534,08€
Canarias - 1.397,45€
Cantabria - 1.506,61€
Castilla y León - 1.536,16€
Castilla-La Mancha - 1.483,43€
Cataluña - 1.879,15€
Comunidad Valenciana - 1.496,78€
Extremadura - 1.336,08€
Galicia - 1.382,72€
Madrid - 2.004,16€
Murcia - 1.404,29€
Navarra - 1.865,58€
País Vasco - 1.872,57€
La Rioja - 1.622,78€
Media española - 1.686,18€
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Invitat 06/03/09, 12:37 am

Sinuhé, però tu creus de debó que les estadístiques sobre preus o salaris serveixen per a res?

Quan les estadístiques diuen que la inflació ha estat, per exemple, del 2,3%, tu trobes cap producte que s'apugi en aquesta proporció tan baixa? O més aviat quan vas a la botiga trobes que els productes te'ls han pujat un 20, 30, 40, 50% o més?

Noi, que jo he viscut molts i molts anys a Catalunya i, per aquesta raó, conec molt bé els preus i els sous reals; a mi no em poden enganyar amb estadístiques.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty hey

Missatge  tuina2008 06/03/09, 02:21 am

Tot aixo es molt general, no ho trobeu?
Fa 20 , 30 o mes anys hi havia una gran diferencia entre Catalunya i el reste.
Pero fa uns anys que aquestes diferencies s'han anat reduint progressivament,.
Prefereixo parlar de persones i no estadistiques,
He conegut gent de tot tipus, els que van arribar a Catalunya de fora, i han lluitat molt per tindre la seva casa, i el seu cotxe, i que tornen al poble pel estiu i es troben que la gent del poble a dia d'avui tenen casses mes grans, amb jardi i mes barates que el seu pis de 80 m i s'enfaden ( un cas d'aquest tipus son els meus cossins,,) tambe els conec que a mes quant tornen son anomenats polacos o catalufos i a Catalunya Xarnegos,,i ja veieu alguns ja no hi saben d'on son,,
Tambe els conec que han vingut aqui, els anat be, han obert una botiga , un petit taller.,. i molts d'aquestos o els seus fills son independentistes..... com altres cossins meus.., pero no importa,la cuesstió es que els ha anat be i , ni en un cas o en altre es podria saber que hagues passat si no haguessin sortit dels seus pobles.
El que et vagi be o no no solament depend del lloc, o encara que siguin bon lloc,
depende tambe de l'inteligencia de cadascu i de la seva capacitat de adaptacio..
i tambe van vindre alguns que els a anat molt be..montilla, Carod..etc

En el meu cas, he viscut a Catalunya i fora de Catalunya
He tingut mes oportunitats de treball.. pero mes qualitat de vida fora de Catalunya. i es el meu cas personal

Per exemple a Arago pel mateix treball guanyaba 150 € menys que a Catalunya,
pero pagava 300 € menys pel lloguer, el pa mes barat, la cervessa, la llet mes barat, els impostos municpals mes barats.. i lo mes i mportant treballava a 15 minuts de casa,,

A Euskadi.. be. el sou com a Catalunya.. i el lloguer car..treballava a 40 min de la feina. es viu be,.,. i casi cada nit de potes, pero be, com em va dir la meva novia el primer dia que vaig arribar.,..
No hables de politica delante con nadie, y menos si no los conoces, si te preguntan di lo mismo que yo, y si estuvieras solo di que no sabes, con la familia puedes hablar abiertamente, menos con el primo Iñaki que es euskaldun, no pasa nada, solo que estara unos dias sin hablarte si se enfada.,
Aixo em refereixo.. que la qualitat de vida no la donen sempre els diners, ni el treball.-..
Cadascu te que valorar.. i mai es deu mirar atras per que no es sap si l'opcio escollida hagues fos altre



LectorSeLectivo escrigué:Sinuhé, però tu creus de debó que les estadístiques sobre preus o salaris serveixen per a res?

Quan les estadístiques diuen que la inflació ha estat, per exemple, del 2,3%, tu trobes cap producte que s'apugi en aquesta proporció tan baixa? O més aviat quan vas a la botiga trobes que els productes te'ls han pujat un 20, 30, 40, 50% o més?

Noi, que jo he viscut molts i molts anys a Catalunya i, per aquesta raó, conec molt bé els preus i els sous reals; a mi no em poden enganyar amb estadístiques.
avatar
tuina2008

Nombre de missatges : 145
Fecha de inscripción : 15/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Sinuhé 06/03/09, 09:44 am

Estic d'acord en gairebé tot el que dius aquí, tuina.
Lector, per generalitzar ens hem d'agafar a alguna cosa més que les nostres petites vivències personals, i per això tenim les estadístiques, les enquestes, les el·leccions, els referèndums... i a més Catalunya no és només, Barcelona. Un lloguer a Barcelona no té res a veure amb el lloguer que es paga a Bagà, per exemple.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Invitat 06/03/09, 12:29 pm

No és pas una generalització sinó una visió de conjunt, del que més abunda, de la situació majoritària. Les excepcions sempre existeixen, però no reflecteixen la situació habitual de la gran majoria dels que van emigrar cap a Catalunya des d'altres zones d'Espanya.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty oh oh oh

Missatge  tuina2008 06/03/09, 01:33 pm

que content que estic que alguna vegada estiguem d'acord...

De totes maneres, Catalunya es mes que Barcelona i la seva area, no valla pena viure ahi...

Ah si estas d'acord..suposso que tambe en;

A Euskadi.. be. el sou com a Catalunya.. i el lloguer car..treballava a 40 min de la feina. es viu be,.,. i casi cada nit de potes, pero be, com em va dir la meva novia el primer dia que vaig arribar.,..
No hables de politica delante con nadie, y menos si no los conoces, si te preguntan di lo mismo que yo, y si estuvieras solo di que no sabes, con la familia puedes hablar abiertamente, menos con el primo Iñaki que es euskaldun, no pasa nada, solo que estara unos dias sin hablarte si se enfada.,

I aixo es la democracia en Euskadi..jajajajaj no he pogut evitar..jajajajaj

Salutacions i bon dia tinguis, tingueu

Sinuhé escrigué:Estic d'acord en gairebé tot el que dius aquí, tuina.
Lector, per generalitzar ens hem d'agafar a alguna cosa més que les nostres petites vivències personals, i per això tenim les estadístiques, les enquestes, les el·leccions, els referèndums... i a més Catalunya no és només, Barcelona. Un lloguer a Barcelona no té res a veure amb el lloguer que es paga a Bagà, per exemple.
avatar
tuina2008

Nombre de missatges : 145
Fecha de inscripción : 15/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Sinuhé 06/03/09, 01:45 pm

Clar que pot passar que et mirin malament per no pensar igual, de la mateixa manera que passa a Barcelona o a Madrid. El problema només arriba quan algú passa de mirar-te malament a apallissar-te. I això també passa a més llocs que no pas només a Euskadi.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Encara hi ha esclaus - Página 2 Empty Re: Encara hi ha esclaus

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum