Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES

4 participantes

Ir abajo

ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Empty ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES

Missatge  arcoiris 24/06/10, 08:14 pm

Els carrers i mercats d'algunes ciutats d'Espanya han estat escenari aquest cap de setmana de durs enfrontaments entre desenes de ciutadans i la Policia a causa del sabor de les hortalisses, concretament dels tomàquets. Dissabte al matí, en ser preguntada en el mercat de la Boqueria de Barcelona sobre el tipus de tomàquets que volia comprar, una dona va respondre "Se m'en fot, si els tomàquets d'ara ja no saben a res". Aquesta frase, proferida sense cap intenció, va començar a ser repetida com un mantra pels qui l'envoltaven, generant creixent indignació. "Va ser com una bufetada que ens va despertar a tots de cop, com una cosa que tots sabíem però ningú s'atrevia a reconèixer", comenta un dels testimonis de la revolta.

"En sentir la dona, alguns clients van exclamar 'Què ha dit?' I ella va repetir: 'Els tomàquets, que ja no saben a res'. Tothom va assentir amb el cap i molts van començar a repetir com si portessin un llarg temps reprimint alguna cosa "en paraules de Josep, gerent de" Fruites i verdures Josep, que sóc jo ".

"Què és aquesta merda de l'enciam en bosses? En què ens hem convertit? Vostè es recorda de quan la llet calia bullir-la? Perquè jo, la última vegada que vaig mirar la nevera, l'únic que vaig veure va ser llet baixa en lactosa amb extra de calci i no sé què merda de omegues. I així ens va ", es queixava també un client del mercat barceloní, visiblement indignat. "I els xiclets, els xiclets tampoc no saben a res. Durant anys els han anat traient el gust, a poc a poc, i ara, si vols sentir alguna cosa, has de comprar els cars de caixa negra. Però mai més ", prosseguia. Després es va empassar el xiclet en senyal de protesta, com desafiant a la indústria.

"Jo fa anys que no compro embotit que no estigui empaquetat i tallat en còmodes talls. En què ens han convertit? Em dono fàstic a mi mateixa ", comentava una altra ciutadana mentre, amb tota tranquilitat, colpejava amb una gallina un caixer proper al mercat municipal.
El descontentament general s'ha anat transmetent d'uns ciutadans a altres i no s'ha limitat a les fruites i verdures. "Hem despertat de la nostra hipnosi sensorial. Si tot aquest temps els tomàquets han sabut a merda i no ens hem adonat ... Podem fiar-nos del nostre propi criteri? ", Deia un testimoni que, brandant una verat, havia acorralat a diversos executius que esmorzaven en un bar proper.

"Crec que això del sabor dels tomàquets i les preses de pèl del sistema financer i tot aquest rotllo són una mica la mateixa cosa. Com ens anàvem a donar compte de que ens estàvem ficant en aquest 'fregao' econòmic si porten anys prenent-no's el pèl amb l'amanida a la nostra casa? Però ara ja som capaços de distingir el plàstic de la fruita de veritat. Ara ja està bé ", insistia l'agressor del verat davant les càmeres. ELMUNDOTODAY.COM
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Empty Re: ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES

Missatge  VlCTUR 24/06/10, 09:19 pm

A mi em fa molta ràbia tallar un tomàquet per a sucar a l'entrepà, i veure que tot el que hi ha dins es una pulpa gruixuda i insípida ... i 3 pepites. ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Icon_cry
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Empty Re: ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES

Missatge  Isona77 25/06/10, 08:59 pm

Ens estem atiborrant de transgènics tan se val que anem al pagès o al super perquè les llavors que venen als pagesos ja han estat tractades transgènicament. Us hi heu fixat que ja pots tenir tres mesos un tomàquet a la verdulera que sempre està dur? I a més passa de dur a podrit directament. De madurar res de res. Anyoro els tomàquets de l'hort de l'oncle Joanet, i els pebrots i les aubergínies i les cols i els melons i... no acabaria mai. Amb aquella generació es van endur també el millor dels fruits de la nostra terra.

Suposso que ara tothom compra llavors dels Montsanto i altres multinacionals i així anem tirant.

Mai més pendrem una samfaina amb llonganiça com la de casa l'àvia o ho arrivarem a recuperar?

No sé, les dones cada cop tenen menys temps per posar-se a cuinar i quan s'hi posen no estàn per floritures. Ho porta la vida d'avui.

Però una amanida es una amanida que caray! i al menys trobessim uns tomàquets com els de l'hortet...

ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Hortet
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Empty Re: ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES

Missatge  Joan 26/06/10, 12:25 pm

Aquest any menjem tomates ecològiques ( Montserrat ) que he plantat en un hort a casa el meu fill a Castell d'Aro. De tant en tant vaig a recollir-ne i us assegur-ho que no tenen res a veure amb tota la tomatada que sens ofereix.
Joan
Joan

Nombre de missatges : 745
Fecha de inscripción : 04/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES Empty Re: ELS TOMÀQUETS JA NO SABEN A RES

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum